CRO

Op zoek naar een conversie optimalisatie bureau? Zoek dan niet verder dan Comaxx! CRO, oftewel conversie ratio optimalisatie omvat alle acties die je onderneemt om de conversies op je website of webshop te verhogen of te verbeteren. Conversie optimalisatie (CRO) is niet iets wat je er zo even bij doet. Het is namelijk een proces waar je voortdurend aan blijft sleutelen door middel van A/B-testen en dus kijken wat werkt voor jouw website of webshop met jouw doelgroep.

Aan de slag met CRO?

Herken jij jezelf in een van onderstaande problemen? Dan is het handig om een CRO-bureau in te schakelen die jou kan helpen!

  • Je hebt veel bezoekers op je website of webshop, maar de conversies en je omzet vallen helaas tegen.
  • Je hebt geen idee of je eigenlijk je marketingdoelen wel behaalt.
  • Je hebt een prachtige website maar toch lijk je niet op te vallen bij je doelgroep.
  • Je hebt eigenlijk geen idee wat conversies zijn en hoe je deze moet optimaliseren.

Wat is conversie optimalistatie?

Om te beginnen is het handig om te weten wat een conversie is voordat je kunt gaan optimaliseren. Een conversie is eigenlijk een actie die je wilt dat een bezoeker op je website op webshop uitvoert. Conversies zijn er in verschillende vormen en mate van belang. Zo heb je harde en zachte conversies. Een harde conversie heeft een directe lijn naar het einddoel. Een einddoel is meestal het verkopen van een product of dienst. Bij een zachte conversie hoeft het niet direct uit te lopen op een verkoop, maar kan het indirect wel bijdragen aan het einddoel.

Voorbeelden harde conversies:

  • Verkoop van een product of dienst.
  • Het afsluiten van een abonnement.
  • Aanvragen van een offerte of een (advies)gesprek

Voorbeelden zachte conversies:

  • Een video bekijken.
  • Een e-book, catalogus, folder of andere content downloaden.
  • Je e-mailadres achterlaten voor een nieuwsbriefaanmelding.
  • Invullen van een contactformulier op contact opnemen via de telefoon.

Conversie optimalistatie wordt ook wel CRO genoemd. Dit staat voor Conversion Rate Optimization. Bij conversie optimalisatie ga je aan de slag om het aantal conversies te verhogen. Hierbij moet je goed kijken naar de behoeftes van je doelgroep, want je wilt dat de bezoekers op je website worden omgezet naar betalende klanten.

Aanpak bij conversie optimalisatie

Wanneer jij jouw digitale doelen niet bereikt, kan dat mogelijk komen door de gebruikerservaring of user experience. Op het moment dat een bezoeker zich niet geholpen voelt op jouw digitale platform is de kans groot dat deze bezoeker jouw website, webshop of app weer verlaat. Comaxx kan je helpen door op verschillende manieren je conversies te verhogen.
  • Vertrouwen winnen bij de klanten
    Vertrouwen kun je winnen door de personen achter je organisatie te laten zien. Laat bijvoorbeeld door middel van foto’s je team zien. Daarnaast is transparantie over je organisatie ook erg belangrijk en zien bezoekers op je website ook graag klantbeoordelingen.
  • Gebruiksvriendelijkheid op je website, webshop of app
    Maak de buttons waar je wilt dat gebruikers op klikken duidelijk zichtbaar. Gebruik een contrasterende kleur en zet de button boven de vouw op je scherm. Daarnaast is de snelheid van je website ook belangrijk en kun jij je website optimaliseren voor desktop en mobiel.
  • Duidelijke klantenservice
    Voorzie je website van duidelijke contactgegevens zoals een telefoonnummer, e-mailadres (of contactformulier) en een routebeschrijving. Steeds meer sites maken ook gebruik van een (live)chat en een veelgestelde vragen pagina (FAQ) is ook van belang.
  • Maak gebruik van overtuigingstechnieken
    De overtuigingsprincipes van Cialdini kunnen ingezet worden om je doelgroep te overtuigen. Maak bijvoorbeeld gebruik van wederkerigheid, autoriteit en/of schaarste.
  • Testen, testen, testen..
    Omdat conversie optimalisatie een proces is, moet je blijven testen en uitproberen wat werkt voor jouw doelgroep. Verlies ook daarom nooit je doelgroep uit het oog. Blijf deze analyseren en je strategie hierop aanpassen.

Onze marketing partners

Waarom kies je voor Comaxx als conversie-expert?

Door jarenlange kennis op het gebied van conversie optimalisatie, kunnen wij goed A/B-testen wat wel of niet werkt op jouw website of webshop. Comaxx gaat net dat stapje extra om jouw conversies te optimaliseren en je doelgroep om te zetten tot betalende klanten.

Award winning company

Diverse expertises

Wij zijn een full-service digitaal bureau en hebben dus vele expertises. Waar je nu een vraag over hebt, wij hebben een online marketing consultant voor je klaar staan. Meer weten over een van de expertises van onze consultants? Bekijk ze hier!

Jouw platform optimaliseren en beter laten converteren?

Schakel dan een conversie optimalisatie bureau in! Vul onderstaand formulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.

  • Meer dan 20 jaar ervaring

  • Award winning

  • Online groei gegarandeerd

Wij behaalden resultaten voor
  • ps food&lifestyle
  • dc klinieken
  • maxima mc

Of bereik ons via

Maandag tot en met vrijdag 08:30 – 17:30

lijn