Conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie of CRO is een proces waar je voortdurend aan blijft sleutelen door middel van A/B-testen en user testing. We bekijken wat werkt voor jouw website of webshop passend bij je doelgroep. Met onze CRO analyse identificeren we specifieke optimalisaties die de conversieratio op je website of webshop verhoogt.

Neem contact op

Herken jij jezelf in een van onderstaande problemen? Dan is het handig om ons als CRO-bureau in te schakelen zodat wij je kunnen helpen.

  • Je hebt veel bezoekers op je website of webshop, maar de conversies en je omzet vallen helaas tegen.
  • Je hebt geen idee of je je marketingdoelen behaalt.
  • Je hebt een prachtige website maar toch lijk je niet op te vallen bij je doelgroep.
  • Je hebt geen idee wat conversies zijn en hoe je deze kunt optimaliseren.

Wat is conversie optimalistatie?

Conversie optimalisatie wordt ook wel CRO genoemd. Dit staat voor Conversion Rate Optimization. Hierbij moet je goed kijken naar de behoeftes van je doelgroep en de kwaliteit van jouw website, want je wilt dat de bezoekers op je website worden omgezet naar betalende klanten. Om te beginnen met conversie optimalisatie is het handig om te weten wat een conversie is. Een conversie is een actie die je wilt dat een bezoeker op je website of webshop uitvoert. Met CRO halen we meer uit je bezoeker zonder je advertentiekosten te verhogen. Als we het conversiepercentage laten groeien, groeit ook de opbrengst.

Conversies zijn er in verschillende vormen en mate van belang. Zo heb je harde en zachte conversies. Wij noemen dit ook wel hard en soft conversies. Een harde conversie is het einddoel. Een einddoel kan bijvoorbeeld het verkopen van een product of dienst zijn.

Voorbeelden harde conversies:

  • Verkoop van een product of dienst.
  • Het afsluiten van een abonnement.
  • Aanvragen van een offerte of een (advies)gesprek

Voorbeelden zachte conversies:

  • Een video bekijken.
  • Een e-book, catalogus, folder of andere content downloaden.
  • Je e-mailadres achterlaten voor een nieuwsbriefaanmelding.
  • Invullen van een contactformulier op contact opnemen via de telefoon.

Onze CRO-diensten

CRO-analyse

Bij Comaxx tillen we met onze uitgebreide CRO/UX expert review jouw website naar een hoger niveau door per pagina verbeterpunten te identificeren die direct toegepast kunnen worden om de gebruikservaring te optimaliseren en de omzet te verhogen.

A/B-testen

A/B testen, een techniek waarbij twee versies van een website of online element worden vergeleken op basis van een hypothese, zoals het veranderen van de kleur van de ‘Koop nu’-knop om conversies te verhogen, leidt via het testen en vergelijken van deze versies tot de selectie van de best presterende variant voor continue websiteverbetering.

User testing

Comaxx voert user testing uit door echte gebruikers uit jouw doelgroep taken te laten verrichten op jouw platform, zoals een website of app, waarbij hun interacties en gedachten worden geobserveerd om knelpunten en verwarring in de gebruikerservaring te identificeren en te verbeteren.

Meer over user testing

Samenwerken?

Klaar om samen het maximale uit jouw organisatie te halen? Neem contact met ons op! 

  • Samen online succes behalen
  • Ontvang vrijblijvend persoonlijk en professioneel advies
  • Meer dan 20 jaar online ervaring

 

Comaxx neemt je privacy serieus, dus we gebruiken jouw persoonsgegevens alleen voor administratieve doeleinden en om de producten en services te leveren die je bij ons opvraagt. Uitschrijven kan op elk gewenst moment. Zie hier het volledige cookie- en privacybeleid.

Wij realiseerden extra online groei voor: