Een online strategie omvat verschillende aspecten van het internet, zoals websites, sociale media, e-mailmarketing, zoekmachineoptimalisatie (SEO), online adverteren en contentcreatie. Het doel is om de zichtbaarheid te vergroten, de doelgroep effectief te bereiken en uiteindelijk de gewenste resultaten te behalen, zoals meer omzet, merkbekendheid of klantenbinding.
Een effectieve online strategie houdt rekening met:
- Doelstellingen: Wat wil je bereiken? Dit kunnen doelen zijn zoals het verhogen van verkeer naar een website, het genereren van leads, het verhogen van de verkoop, het verbeteren van klantloyaliteit, of het opbouwen van een merk.
- Doelgroep: Wie wil je bereiken? Het definiëren van de doelgroep helpt bij het bepalen van de juiste kanalen en soorten content.
- Contentstrategie: Welke soorten content (tekst, video, afbeeldingen, blogs, etc.) ga je gebruiken om je doelgroep aan te spreken en je doelen te bereiken?
- Kanalen: Welke online platforms ga je gebruiken? Denk aan je eigen website, sociale media platforms, e-mailcampagnes, online advertenties, etc.
- Zoekmachineoptimalisatie (SEO): Hoe verbeter je de vindbaarheid van je website of content in zoekmachines?
- Analyse en meting: Het gebruik van tools zoals Google Analytics om de prestaties van je online activiteiten te meten en waar nodig aanpassingen te doen.
- Budget: Hoeveel geld is er beschikbaar voor online activiteiten en hoe wordt dit budget verdeeld over de verschillende kanalen en activiteiten?
Online branding
Online branding gaat verder dan alleen een logo of huisstijl. Het is de manier waarop een merk/organisatie zich online presenteert en hoe zij communiceren met de doelgroep. Een sterke online branding zorgt voor een goede ervaring bij klanten, bouwt vertrouwen op en hierdoor krijg je meer klantloyaliteit.
Customer journey
De customer journey is de reis die een klant aflegt vanaf het eerste contact met je merk tot aan een uiteindelijke aankoop en daarna. Het begrijpen en optimaliseren van deze klantreis is belangrijk voor klanttevredenheid en het terugkeren van klanten.
Online groeiplan
Een online groeiplan is het begin van je online groei. Het omvat doelstellingen, strategieën en tactieken om je online aanwezigheid te vergroten en hiermee je organisatie te laten groeien.
Demand generation
Demand generation is het proces van het genereren van interesse (vanuit storytelling) en daaruit de vraag naar je producten of diensten. Bij demand generation draait het eerder om de kopers dan om leads, oftewel mensen die echte interesse hebben.
Online marketing
Online marketing is een verzameling van (online) werkzaamheden die ervoor zorgen dat een bedrijf of merk beter gevonden wordt door de doelgroep. Het zorgt voor naamsbekendheid en omvat activiteiten zoals: zoekmachineoptimalisatie (SEO), zoekmachine adverteren (SEA), copywriting, social media marketing, e-mailmarketing en e-commerce marketing.
Webdevelopment
Een professionele en goedwerkende website of webshop is de basis van je online strategie. Ons webdevelopment team is gespecialiseerd in het maken van visueel aantrekkelijke en gebruiksvriendelijke websites die mobielvriendelijk zijn en daarnaast ook geoptimaliseerd zijn voor zoekmachines.
Bij Comaxx begrijpen wij als geen ander hoe belangrijk een online strategie is voor je organisatie. We gaan graag met je in gesprek om te kijken naar specifieke wensen en doelstellingen. Neem vandaag nog contact met ons op via de livechat of onderstaand formulier.
Cases
Wij hebben al veel mooie projecten mogen realiseren voor onze klanten. Met trots delen wij ons werk met jou.
Samenwerken?
Klaar om meer uit jouw strategie te halen? Neem contact met ons op!
- Samen online succes behalen
- Ontvang vrijblijvend persoonlijk en professioneel advies
- Meer dan 20 jaar online ervaring
Comaxx neemt je privacy serieus, dus we gebruiken jouw persoonsgegevens alleen voor administratieve doeleinden en om de producten en services te leveren die je bij ons opvraagt. Uitschrijven kan op elk gewenst moment. Zie hier het volledige cookie- en privacybeleid.