De customer journey is een visuele representatie die in kaart brengt op welke momenten iemand interactie heeft met jouw onderneming. Een duidelijk klantreismodel laat zien welke stappen toekomstige klanten zetten richting een aankoop. Als je weet waar en wanneer ze in contact komen met jouw bedrijf, kun je zorgen dat ze op het juiste moment de juiste informatie zien. Dit is belangrijk voor een goede online strategie.
Het is heel belangrijk om niet alleen te weten welke stappen een mogelijke klant neemt, maar ook te begrijpen hoe ze zich daarbij voelen en waarom ze die stappen zetten. Als je goed begrijpt wat de klant voelt en wil, kun je content maken die echt aanspreekt en interesse wekt.
De rol van content marketing in de customer journey
Content marketing is heel belangrijk op elk moment van de klantreis. Als je goede en gerichte content maakt, help je mensen je merk makkelijker te vinden. Je bouwt ook betere banden met de mensen die je wilt bereiken en je zorgt ervoor dat meer van deze mensen uiteindelijk iets bij je kopen. Het is belangrijk dat deze content niet alleen nuttig en toepasselijk is, maar dat het ook goed gevonden kan worden door zoekmachines (SEO). Zo zorg je ervoor dat jouw merk goed vindbaar is op het internet. Door dit te doen, trek je meer bezoekers aan die je kunt omzetten in klanten. Door content strategisch in te zetten, wek je niet alleen interesse en bewustzijn voor je merk, maar stimuleer je ook actief de vraag naar je producten of diensten.
Bij Comaxx brengen onze online marketeers alle contactmomenten van de klantreis in kaart. Bij iedere stap zetten we specifieke content in om contactmomenten te vergroten, awareness te creëren en conversie te optimaliseren.
Customer journey touchpoints
Awareness
De eerste stap in het klanttraject is bewustwording. Dit is het moment waarop jouw doelgroep zich bewust wordt van zijn probleem of behoefte. Tijdens deze fase gaan ze op zoek naar een oplossing. Zorg ervoor dat jouw doelgroep zich bewust is van jouw product of dienst als potentiële oplossing. Je kunt dit doen door effectieve content in te zetten, zoals blogberichten, infographics en video’s om je prospects te informeren over hun probleem en presenteer jouw product of dienst als oplossing.
Consideration
Zodra jouw doelgroep zich bewust is van hun probleem en op zoek zijn gegaan naar een oplossing, komen ze in de overwegingsfase. Dit is wanneer ze verschillende producten of diensten gaan vergelijken om het product of de dienst te vinden die het beste aan hun behoeften voldoet. Tijdens deze fase is het belangrijk om content te delen die de kenmerken en voordelen van jouw merk onder de aandacht brengt. Je kunt dit doen door middel van case studies, testimonials en productdemo’s die illustreren hoe jouw product of dienst het probleem beter oplost dan de concurrentie.
Decision
De beslissingsfase is wanneer jouw doelgroep heeft besloten welk product of welke dienst ze gaan kopen. Op dit punt zijn ze op zoek naar zekerheid dat ze de juiste keuze maken. Dit is waar je hen een risicovrije manier moet bieden om jouw product of dienst uit te proberen, zoals een gratis proefperiode of geld-terug-garantie. Zet content in die eventuele laatste bezwaren neutraliseren, denk aan FAQ’s, prijsinformatie, enzovoorts. Dit soort informatie is effectief bij het afnemen van twijfels bij jouw doelgroep.
Cases
Wij hebben al veel mooie projecten mogen realiseren voor onze klanten. Met trots delen wij ons werk met jou.
Samenwerken?
Klaar om meer uit jouw customer journey te halen? Neem contact met ons op!
- Samen online succes behalen
- Ontvang vrijblijvend persoonlijk en professioneel advies
- Meer dan 20 jaar online ervaring
Comaxx neemt je privacy serieus, dus we gebruiken jouw persoonsgegevens alleen voor administratieve doeleinden en om de producten en services te leveren die je bij ons opvraagt. Uitschrijven kan op elk gewenst moment. Zie hier het volledige cookie- en privacybeleid.