Meer omzet
Als ondernemer wil je natuurlijk zoveel mogelijk omzet genereren. Er zijn verschillende manieren om dit te doen, waaronder het inzetten van onder andere e-commerce marketing, leadgeneratie, e-mail of social media marketing en SEA (zoekmachine adverteren).
Diverse expertises
Wij zijn een full-service digitaal bureau en hebben dus vele expertises. Waar je nu een vraag over hebt, wij hebben de juiste specialisten voor je klaar staan. Hier een greep uit onze diensten
E-commerce marketing
Deze vorm van marketing is gericht op e-commerce (electronic commerce) bedrijven. Dat zijn bedrijven die producten en diensten verkopen via elektronische apparaten of het internet, zoals webshops of apps.
-
Shopping Door middel van shopping-advertenties via Google Shopping kun je jouw producten direct aanbieden aan potentiële klanten die op zoek zijn naar een bepaald product. Shopping-advertenties van Google staan bovenaan de pagina met zoekresultaten waardoor deze extra opvallen. Optimaliseer je advertenties om een zo groot mogelijk publiek te bereiken.
-
Display Met display-advertenties kun je jouw merk en producten onder de aandacht brengen bij een breder publiek. Dit kan bijvoorbeeld via Google Display Network of verschillende social mediakanalen. Hier kun je potentiële klanten targeten op een bepaalde interesse, waardoor je jouw zichtbaarheid vergroot bij een doelgroep die voor jou interessant is.
-
Social media Social media is een krachtig middel om jouw doelgroep te bereiken en te overtuigen om bij jou een product of dienst te kopen. Door middel van social media advertenties kun je gericht adverteren op jouw doelgroep. Denk hierbij aan Facebook Ads, Instagram Ads en LinkedIn Ads.
-
Search Door middel van zoekmachine adverteren (SEA), kun je jouw producten direct onder de aandacht brengen bij mensen die op zoek zijn naar wat jij aanbiedt. Dit kan bijvoorbeeld via Google Ads.
-
CRO CRO, ook wel Conversie Ratio Optimalisatie, is het optimaliseren van jouw website of webshop om meer conversies te genereren. Dit kan bijvoorbeeld door het verbeteren van de gebruikerservaring of het optimaliseren van de productpagina’s. Denk aan het optimaliseren van content en CTA-buttons duidelijk te laten contrasteren.
Leadgeneratie
Leadgeneratie is het genereren van leads, oftewel het binnenhalen van contactgegevens van mensen die mogelijk interesse hebben in jouw producten of diensten. Met de contactgegevens kun je hen later benaderen met aanbiedingen of informatie over je producten of diensten. Meestal is het doel niet direct om je product of dienst te verkopen, maar om potentiële klanten de klantenreis te laten doorlopen. Meer weten over het binnenhalen van leads? Neem dan contact op!
E-mail of social media marketing
E-mail en social media marketing zijn beide onmisbaar voor bedrijven om gericht te kunnen communiceren met hun doelgroep. E-mail marketing stelt organisaties in staat om persoonlijke berichten direct naar de inbox van potentiële klanten te sturen, wat zorgt voor een directe lijn van communicatie die kan worden afgestemd op de individuele behoeften en interesses van de ontvanger. Deze vorm van marketing heeft vaak een hoge ROI (Return On Investment) vanwege de kosteneffectiviteit en het vermogen om gerichte campagnes te voeren. Bij het verzenden van een goede mailing is het handig om er een checklist bij te houden. Een fijne software voor het versturen van e-mails en nieuwsbrieven is de tool Spotler.
Aan de andere kant biedt social media een platform waar merken en bedrijven interactief en in real-time met hun publiek kunnen omgaan. Hiermee kun je feedback verzamelen, je merkidentiteit versterken, je naamsbekendheid vergroten en je producten of diensten op een visueel aantrekkelijke manier presenteren. Daarnaast kun je met social media advertising een grote groep mensen bereiken die interesse hebben in jouw product of dienst.
SEA (zoekmachine adverteren)
Je hebt helaas niets aan een website, webshop of app wanneer deze voor potentiële klanten niet te vinden is. Eén manier om deze vindbaar te maken op een zoekmachine zoals Google of Bing is om te adverteren bij de zoekresultaten.
In tegenstelling tot SEO, wat tijd kan vergen voordat resultaten zichtbaar zijn, kunnen SEA-advertenties direct zichtbaar zijn. Hiermee leidt je direct verkeer naar je website bij relevante zoekopdrachten. Advertenties kun je ook richten op geografische locaties, verschillende soorten apparaten en tijdstippen van de dag. Advertentiecampagnes zijn daarnaast flexibel aan te passen op basis van prestaties.
Op zoek naar een SEA-specialist? Neem dan contact met ons op!