E-mail marketing

Comaxx creëert en verstuurt kwalitatieve en converterende e-mails. Hiermee informeer en overtuig je jouw doelgroep op de best mogelijke manier. Hoe we e-mail marketing aanpakken? Dat lees je op deze pagina.

Wat is e-mail marketing

Het bereiken van jouw doelgroep kan op verschillende manieren. Uiteraard heb je jouw digitale platform waarmee je met bezoekers kunt communiceren. Dit is echter geen proactieve manier om je doelgroep te informeren. E-mail is hiervoor bij uitstek geschikt. Met e-mail kun je er als organisatie voor zorgen dat je de juiste boodschap, op het juiste moment, bij jouw doelgroep onder de aandacht brengt. Of je nu een commercieel of een informerend doel hebt, uiteindelijk gaat het erom dat je jouw doelgroep op een goede en effectieve manier benadert.

E-mail marketing wordt voornamelijk gebruikt om huidige klanten te bedienen. Hierbij is het belangrijk dat je beschikt over het e-mailadres. In een bestelproces is het eenvoudig om een e-mailadres (verplicht) te vragen. Bij non-commerciële processen is dit lastiger. Mensen willen natuurlijk niet graag bestookt worden met e-mails van allerlei organisaties. Daarom is het belangrijk dat bezoekers te allen tijde weten waarom je naar hun e-mailadres vraagt en waar je dit voor gaat gebruiken.

Uiteindelijk is e-mail een kanaal wat heel goed kan converteren, mede omdat het voornamelijk gebruikt wordt voor bestaande klanten en/of relaties. Het is daarom belangrijk het e-mail kanaal goed in te richten. Comaxx kan hierbij helpen.

Onze aanpak

Om e-mail marketing effectief in te zetten, starten we met een analyse van je huidige e-mail activiteiten. We analyseren wat goed gaat en wat minder en waar optimalisatie mogelijk is. Maak je nog geen gebruik van e-mail? Dan gaan we dit kanaal volledig voor je organisatie optuigen. Bij het opzetten of optimaliseren van e-mail marketing voor jouw organisatie hanteren we een grondige aanpak:

• Reviewen of opzetten van de e-mail strategie
• Review of selectie van het e-mail programma
• Review of creatie van de e-mail database
• Kwaliteit van de e-mailadressen reviewen of bepalen
• Kwaliteit van overige gegevens reviewen of bepalen
• Review of creatie van e-mail templates
• Inrichten of reviewen e-mail flows (wie krijgt wat voor e-mail op welk moment)
• Inrichten of opzetten e-mail analyse en rapportage

Onze experts hebben jarenlange ervaring met bovenstaande aanpak. Met de keuze voor Comaxx als e-mail marketing bureau kun je erop vertrouwen dat e-mail voor jouw organisatie maximaal gaat renderen. We denken met je mee en zorgen ervoor dat e-mail een positie krijgt in de marketingmix die past bij jouw organisatie.