Digitale marketing intelligence

Alles te weten komen over jouw (digitale) doelgroep en haar wensen en behoeften? Comaxx helpt. Hoe we dat doen lees je op deze pagina.

Wat is digitale marketing intelligence?

Om ervoor te zorgen dat jouw doelgroep op een goede manier aangesproken wordt is het belangrijk te weten wie jouw doelgroep is, welke wensen en behoeften zij hebben en hoe zij zich op jouw platform gedragen. Is dit duidelijk? Dan kan jou online informatie optimaal op hen worden afgestemd.  Dit is de kern van digital marketing intelligence.

Digitale marketing intelligence draait om de optimalisatie van de digitale klantreis op basis van inzichten in jouw (digitale) doelgroep. Comaxx heeft experts in huis om vraagstukken omtrent jouw digitale doelgroep op te pakken en ervoor te zorgen dat jouw digitale marketing met de juiste inzichten wordt verbeterd. 

Aanpak digitale marketing intelligence

Gaan wij aan de slag gaat met digitale marketing intelligence? Dan gaan we op zoek naar antwoorden op de volgend vragen:                            

  • Wat is de definitie van jouw digitale doelgroep? 
  • Welke wensen en behoeften heeft jouw doelgroep? 
  • Waarom kiest jouw doelgroep voor jouw product of dienst? 
  • Wat is de klantwaarde van jouw doelgroep? 
  • Hoeveel kost het om een klant aan te trekken en te behouden? 

Antwoorden op bovenstaande vragen kunnen onder andere door doelgroeponderzoek en data collectie achterhaald worden. Op deze manier zorgen wij ervoor dat jij een goed beeld krijgt van jouw digitale doelgroep.  Jouw dienstverlening, informatie en communicatie kan zo beter worden afgestemd op hun wensen en behoeften.

Naast informatie over jouw doelgroep helpen we jou te sturen op return on investment (ROI). Je wilt jouw doelen natuurlijk bereiken. Sturen op kosten per lead (CPL) of kosten per sale is dan belangrijk. Wij kunnen samen met jou modellen creëren waarmee perfect gestuurd kan worden op de digitale marketinginspanningen.