Instagram adverteren

Meer en meer mensen gebruiken tegenwoordig Instagram. Dit sociale medium maakte sinds 2013 een flinke groei door en is momenteel het vierde grootste kanaal in Nederland. Dagelijks maken zo’n 3,5 miljoen mensen in Nederland gebruik van Instagram. Ook maken de grootste merken ter wereld actief gebruik van Instagram en Instagram ads. Dit platform leent zich uitstekend voor het inzetten van creatief beeldmateriaal. Bovendien is Instagram ook onderdeel van Facebook. Daarom is adverteren op Instagram ideaal te combineren met Facebook advertising!

Meer weten over adverteren op Instagram?

Instagram advertising uitbesteden

Lijkt het jou interessant om te starten met Instagram ads, maar weet je niet goed hoe je dit het beste moet aanvliegen? Of heb je niet de kennis of capaciteit in huis om hiermee te starten? Je kunt Instagram bij ons uitbesteden aan een van onze specialisten. Wij ondersteunen jou bij het opzetten, inrichten en analyseren van jouw insta ads.

Hoe zorgen wij voor succesvolle Instagram advertentie campagnes

  • 1. Doelgroep vaststellen
    De eerste stap is altijd het bepalen van de doelgroep van de advertentie. Zonder te weten tot wie je je wilt richten, wordt het natuurlijk moeilijk om rendement uit je advertentie te halen. Dit doen we altijd samen met jou. Jij kent je doelgroep namelijk het beste. Het bepalen van je doelgroep is belangrijk, omdat je in Instagram Ads gericht kunt targetten op mensen met bepaalde kenmerken. Zo zorg je ervoor dat je advertentie bij de juiste personen terecht komt!
  • 2. Doelstellingen bepalen
    Zodra de doelgroep bepaald is, moeten de doelstellingen vastgesteld worden. Niet elke campagne dient uiteraard hetzelfde doel. Wil jij bijvoorbeeld meer bezoekers op je website? Of liever meer leads binnenhalen? Elke doelstelling heeft een andere campagneopzet nodig. Daarnaast heb je binnen Instagram ads ook andere opties bij verschillende doelstellingen.
  • 3. Advertenties maken
    Zodra het voorbereidende werk van het bepalen van de doelgroep en doelstellingen gedaan is, gaan we aan de slag met het inrichten van je advertenties. We stemmen samen het juiste budget af, stellen de targetting in en zorgen dat hij op de gewenste plek vertoont wordt. Ook kijken we naar het format van de advertentie. Wil je een advertentie met één afbeelding? Of wordt het een video? We kijken samen naar de mogelijkheden en gaan aan de slag om dit te realiseren.
  • 4. Analyseren en bijsturen
    Je advertentie staat live! Maar hier houdt ons werk nog niet op. Het monitoren en analyseren van de prestaties van de advertentie is misschien wel net zo belangrijk als het opzetten van de advertentie zelf. Wordt er teveel budget uitgegeven? Of misschien wel te weinig? Klikken er genoeg mensen op de advertentie en worden er conversies behaald? Dit zijn allemaal belangrijke gegevens die we nauwlettend in de gaten houden na de livegang van je Instagram ads. Zo zorgen we ervoor dat we het maximale uit jouw advertentiebudget halen!

Onze marketing partners

Adverteren op social media uitbesteden?

Of wil je meer informatie over adverteren op social media? Neem dan contact met ons op. Wij helpen je graag verder! 

  • Meer dan 20 jaar ervaring

  • Award winning

  • Persoonlijk advies

Wij behaalden resultaten voor
  • royalcanin
  • dc klinieken

Of bereik ons via

Maandag tot en met vrijdag 08:30 – 17:30

lijn