Thought Leader Ads: “LinkedIn heeft het assortiment mooi uitgebreid”

“De nieuwe ‘thought leader ads’ van LinkedIn zijn erg effectief, gebruikers van LinkedIn gaan liever om met mensen dan met bedrijven. We hebben al wat experimenten gedaan bij Comaxx, met en zonder links. En met interessante resultaten.”

Sander Hurkmans is SEA-specialist bij Comaxx, gespecialiseerd in advertenties. Hij experimenteert sinds kort met de ‘thought leader ads’ van LinkedIn: “Je kunt nu de posts van medewerkers promoten, voor relatief lage kosten heb je een flink bereik. Maar ik zie ook dat de CTR hoger is, er wordt dus vaker geklikt dan op andere LinkedIn-advertenties.”

Sander Hurkmans

Je bent enthousiast over de ‘thought leader ads’?

“Inderdaad, maar ze hadden ze wel wat eenvoudiger mogen noemen, haha. Het leuke is dat je niet alleen je bedrijf promoot, maar ook je collega’s. We vinden ‘personal branding’ bij Comaxx steeds belangrijker, op deze manier versterk je dat.”

“Je kiest dus een post van een medewerker die het organisch al goed doet, die kun je verder onder de aandacht brengen bij een geselecteerde doelgroep. Omdat de links een hogere CTR hebben krijg je ook meer verkeer naar je website. Die kliks moeten dan natuurlijk ook converteren, daar zijn we nu mee aan het experimenteren.”

Hoe zet jij de advertenties van LinkedIn in?

“Je hebt bij LinkedIn Ads verschillende soorten advertenties, afhankelijk van wat je doelstelling is. Een hogere merkbekendheid bereik je via views, maar daar komen minder conversies uit. Je bouwt je merk op via platforms als LinkedIn, het is dan wel moeilijk om de effecten te meten op verkopen.”

“Soms komt het koopeffect pas over maanden, net als bij andere social media platforms. Het verschil is natuurlijk dat de doelgroep op LinkedIn professioneler is, maar de ads zijn ook duurder. Gelukkig zijn de ‘thought leader ads’ een stuk goedkoper.”

Hoe ben jij advertentie-expert geworden?

“Via het traineeship bij Comaxx heb ik alle facetten van online marketing leren kennen, de advertenties spraken mij het meeste aan omdat je op korte termijn resultaten ziet. Ik had al Commerciële Economie gestudeerd, maar ik wist nog niet precies wat ik wilde. Ik had al wel wat gesolliciteerd op specifieke functies, maar ik besloot eerst de breedte in te gaan. En daar heb ik geen spijt van.”

“Ik zit nu twee jaar bij Comaxx en het bevalt me erg goed: hele fijne collega’s en hele diverse werkzaamheden. Dat was ook mijn reden om bij een bureau te gaan werken, je werkt voor veel verschillende klanten, zodat je veel en snel kunt leren. Je krijgt ook veel verantwoordelijkheid, als je die pakt kun je sneller leren. Dat past ook wel bij mij.”

Wat vind je leuk aan het werk bij Comaxx?

“Het leukste aan het werk is het klantcontact, bijvoorbeeld bij de maandelijkse rapportagemomenten. Zeker als de rapportages positief zijn natuurlijk, haha. Maar ik vind het ook leuk om nieuwe klanten te leren kennen.”

“Ik werk graag met LinkedIn Ads, het werkt vooral goed bij het versterken van je naamsbekendheid en het bouwen aan je merk. Ik vind het ook leuk om de doelgroepen te selecteren en aan te spreken. Dat zou ik nog wel meer willen doen, zeker nu de ‘thought leader ads’ aan het assortiment zijn toegevoegd.”

Samenwerken?

Klaar om samen het maximale uit jouw organisatie te halen? Neem contact met ons op! 

  • Samen online succes behalen
  • Ontvang vrijblijvend persoonlijk en professioneel advies
  • Meer dan 20 jaar online ervaring

 

Comaxx neemt je privacy serieus, dus we gebruiken jouw persoonsgegevens alleen voor administratieve doeleinden en om de producten en services te leveren die je bij ons opvraagt. Uitschrijven kan op elk gewenst moment. Zie hier het volledige cookie- en privacybeleid.

Wij realiseerden
extra online groei voor: