Google Ads trends 2024  

Door de opkomst van verschillende AI-tools en het verdwijnen van verschillende attributiemodellen is er veel veranderd binnen Google Ads. Maar welke ontwikkelingen staan ons komend jaar te wachten? Dit zijn de Google Ads trends voor 2024.

Toename van automatisering en slim bieden

Een belangrijke trend binnen Google Ads is dat automatisering in advertentiecreatie en publiekssegmentatie gebruikelijker wordt. Slimme biedstrategieën zoals Target CPA en ROAS in combinatie met Performance Max campagnes zullen blijven groeien, waarbij AI wordt ingezet voor efficiënte campagneoptimalisatie.

Meer AI-gedreven functies in Google Ads

AI en machine learning zullen een nog grotere rol spelen in het beheren van betaalde zoekcampagnes. Denk aan geavanceerde geautomatiseerde biedstrategieën, geavanceerde doelgroep targeting en semi-autonome advertentiecreatie. Met voorspellende analyses kunnen adverteerders op consumentengedrag anticiperen, wat leidt tot geoptimaliseerde campagnes met betere resultaten.

Verdwijnen van attributiemodellen 

In 2023 had je nog de keuze uit een breed scala attributiemodellen. In 2024 geeft Google je hier minder vrijheid in en worden alle conversies overgezet naar het Data Driven model. Dit betekent dat de volgende attributiemodellen in 2024 zullen verdwijnen: 

  • First click 
  • Last click 
  • Lineair 
  • Time based 
  • Position based 

Groei van videoadvertenties

De verwachting is dat videoadvertenties zullen groeien, met name in het domein van korte videoadvertenties. YouTube Shorts, Google’s antwoord op TikTok en Meta’s Reels, zullen naar verwachting meer aandacht krijgen van adverteerders doormiddel van de nieuwe Demand Generation campagnes binnen Google Ads.  

Meer nadruk op brede zoekwoorden in Google Ads

Google stimuleert adverteerders steeds meer om brede zoekwoorden te gebruiken. Dit vertrouwen komt voort uit de capaciteit van AI en slim bieden om resultaten over tijd te optimaliseren.

Zoeken wordt visueler

Zoeken wordt steeds visueler. Adverteerders kunnen al afbeeldingen bij hun zoekadvertenties voegen, maar deze mogelijkheid zal naar verwachting verder uitgebreid worden in 2024. 
 
De toekomst van Google Ads is onmiskenbaar gericht op AI en automatisering. Deze ontwikkelingen beloven efficiëntie en effectiviteit, hoewel ze wellicht wat controle en transparantie wegnemen. Blijf op de hoogte van de nieuwste trends om de beste online marketingstrategieën neer te zetten.  

Meer weten over de nieuwste Google Ads trends? Neem dan contact op met een van onze SEA specialisten. 

Samenwerken?

Klaar om samen het maximale uit jouw organisatie te halen? Neem contact met ons op! 

  • Samen online succes behalen
  • Ontvang vrijblijvend persoonlijk en professioneel advies
  • Meer dan 20 jaar online ervaring

 

Comaxx neemt je privacy serieus, dus we gebruiken jouw persoonsgegevens alleen voor administratieve doeleinden en om de producten en services te leveren die je bij ons opvraagt. Uitschrijven kan op elk gewenst moment. Zie hier het volledige cookie- en privacybeleid.

Wij realiseerden
extra online groei voor: