Google Analytics 4 implementatie

Per 1 juli 2023 verzamelt de huidige versie van Google Analytics, Universal Analytics (UA) geen data meer. Google heeft namelijk een geheel nieuwe versie van hun analytische tool uitgerold: Google Analytics 4, ook wel GA4 genoemd. Om te voorkomen dat je data verliest, is het dus verstandig om zo snel mogelijk over te stappen op deze nieuwe versie. Wij kunnen je daarbij helpen!

Overstappen van Universal Analytics naar Google Analytics 4?

Wat zijn de veranderingen ten opzichte van Universal Analytics?

  • Een compleet nieuw meetmodel
    Universal Analytics was gericht op sessies. Zodra een gebruiker op je website kwam werd er een sessie gestart. Alles wat de bezoeker deed tijdens zijn bezoek aan de website werd geregistreerd in deze sessie. GA4 is echter event gebaseerd. Alle acties die een bezoeker uitvoert op je website worden nu gevangen in een gebeurtenis. Hierdoor zullen bepaalde zaken anders gemeten worden in deze nieuwe versie.
  • A4 is klaar voor de ‘cookieless-era’
    Google Analytics 4 is er op ingericht om ook te werken als in de toekomst de third party cookies gaan verdwijnen. Zo is Google Signals een van de nieuwe koppelingen die gemaakt kan worden en bevat GA4 ook machine learning om eventuele gemiste data door het verdwijnen van cookies te kunnen opvullen.
  • Betere privacy-voorzieningen
    Privacy van digitale bezoekers is al langer een punt van discussie. GA4 houdt hier dan ook meer rekening mee dan zijn voorganger deed. In UA kon je in principe de IP-adressen van bezoekers nog registreren (al werd dit ook ten strengste afgeraden). In GA4 zijn alle IP-adressen standaard geanonimiseerd om beter te voldoen aan de privacy behoeftes en wetgeving.
  • Cross-platform en cross-device tracking zijn verbeterd
    In de oude Google Analytics versie kon het voorkomen dat een persoon die een website eerst op zijn of haar mobiel bezoekt en daarna op desktop de website bezoekt, gezien werd als 2 gebruikers. In GA4 is de kans vele malen groter dat deze gebruiker nogmaals herkent wordt, waardoor de statistieken nauwkeuriger zijn.
  • Machine learning
    GA4 biedt, zoals eerder al vermeld, machine learning. Zo detecteert GA4 automatisch grote afwijkingen in je statistieken en kan het systeem ook het verloop van je statistieken voorspellen.

GA4 implementeren door Comaxx

Comaxx helpt klanten te profiteren van de nieuwe Google Analytics 4 en de vele voordelen daarvan. Ons ervaren team biedt een implementatiedienst op maat, zodat jij niet zonder data komt te zitten als de oude versie straks vervalt. Wij verzorgen jouw volledige GA4 implementatie. Vanaf het aanmaken en instellen van het GA4 account, tot aan het aanmaken van belangrijke gebeurtenissen en metingen op jouw website.  We kunnen je ook helpen met het instellen van aanvullende diensten, zoals het instellen van e-commerce tracking.

Onze marketing partners

Waarom overstappen naar Google Analytics 4?

Om te voorkomen dat je data verliest, is het dus verstandig om zo snel mogelijk over te stappen op deze nieuwe versie. Wij kunnen je daarbij helpen!

  • Ontvang snel gratis persoonlijk advies

  • Online groei gegarandeerd

  • Meer dan 20 jaar ervaring

  • Award winning

WIJ BEHAALDEN RESULTATEN VOOR
  • saris aanhangers
  • maxima mc
  • ps food&lifestyle

Of bereik ons via

Maandag tot en met vrijdag 8.30 – 17.30 uur

lijn