Display marketing: wat is het en hoe zet je het effectief in?

  • Ilse Bierens

We hebben het allemaal weleens ervaren, display marketing. Veel websites bieden advertentieruimte aan voor organisaties om te adverteren. Dit kan middels reclame banners, banners gericht op producten, maar ook interactieve content zoals video of games. Al deze vormen zijn onderdeel van display adverteren.

Zo werkt display advertising!

Display marketing is een woord wat veel voorbij komt in de online wereld, maar wat betekent het nou eigenlijk? Het doel van display advertenties is eenvoudig: meer brand awareness en conversie creëren. Ontdek wat display ads voor jouw organisatie kunnen doen!

Wat is display marketing en welke soorten zijn er?

Marketing via display komt vaker voor dan je denkt. Hieronder beschrijven we de verschillende soorten.

Native advertising

Waarschijnlijk ken je native display advertising al een hele lange tijd. Denk maar aan reclame in kranten of magazines. De advertenties hebben de uitstraling van normale content en nemen ook het design hiervan over. Het concept is dus niet nieuw, maar wel in opkomst in de online wereld.

  • In-feed advertenties voor display
    Dit zijn display advertenties die in de feed op sociale media verschijnen of in een feed met artikels op een website. Je ziet ze vaak voorbijkomen als je door je tijdlijn heen scrolt op Facebook of Twitter. Ook op andere gerenommeerde websites vind je vaak native advertenties. Deze display advertenties zien er eigenlijk hetzelfde uit als de andere content, maar waar normaal bijvoorbeeld een categorie staat, staat dan de naam van de adverteerder.
  • Recommended widgets
    Zoals de naam al zegt, worden in deze ‘widgets’ artikelen aangeraden. Je vindt ze aan de zijkant van een website. Widgets worden vaak als native ads verwerkt.
  • Search & promoted listings
    Search listings vind je terug in zoekmachines zoals Yahoo en Google. Hier gaat het om de search advertenties van Google Adwords. Promoted listings zijn een vorm van native ads die je in webshops tegenkomt. Op Amazon krijg je bijvoorbeeld onder de producten die voor jou aanbevolen zijn, een lijst met productadvertenties van andere websites.
  • Varia
    Ook dit is een native ad. Creativiteit voor het toepassen van native ads is een echte must. Je hebt bijvoorbeeld ook nog de branded afspeellijsten in spotify. Je zit pas goed met je native ads, als de advertenties net zo goed zijn als de content van de website.

Display remarketing

Met remarketing geef je klanten of prospects het laatste duwtje in de rug om over te gaan op conversie. Je neemt de twijfel weg bij klanten of prospects die al een keer een bezoek hebben gebracht op je website. Sommige mensen zijn namelijk bezig met een aankoop op je website, maar sluiten deze af omdat ze bijvoorbeeld snel iets anders moeten doen. Ze laten hun winkelmandje achter en leveren uiteindelijk geen conversie op. Door inzet van display remarketing en gebruik te maken van de juiste boodschap doormiddel van banners en advertenties, overtuig je ze op een ander tijdstip! Ook diverse social media bieden remarketing opties aan, zo kun je ook jouw websites bezoekers op bijvoorbeeld Facebook en Twitter bereiken.

Online display marketing met de juiste boodschap!

Er zijn dus verschillende vormen van display marketing. Ze zijn allemaal herkenbaar voor iedereen die zich in de online wereld bevindt. Wij zetten via het Google netwerk of andere marketing display tools eenvoudig een passende display campagne op. Hiermee adverteer jij meteen op miljoenen websites, video’s en apps.

Marketing display adverteren kan tegenwoordig heel gericht. Zo is het mogelijk je direct te focussen op bepaalde doelgroepen, profielen, onderwerpen, zoekwoorden of specifieke plaatsing. Spring in een fase in het verkoopproces waarin de klant zich bevindt, pas je banner aan en creëer maximaal resultaat.

Samenwerken?

Klaar om samen het maximale uit jouw organisatie te halen? Neem contact met ons op! 

  • Samen online succes behalen
  • Ontvang vrijblijvend persoonlijk en professioneel advies
  • Meer dan 20 jaar online ervaring

 

Comaxx neemt je privacy serieus, dus we gebruiken jouw persoonsgegevens alleen voor administratieve doeleinden en om de producten en services te leveren die je bij ons opvraagt. Uitschrijven kan op elk gewenst moment. Zie hier het volledige cookie- en privacybeleid.

Wij realiseerden
extra online groei voor: