Propositie

Met een sterke propositie zet je jouw merk krachtig neer in de markt. Je laat zien wat jouw bedrijf uniek maakt ten opzichte van de concurrent. Waarom potentiële klanten voor jou moeten kiezen. Zeggen wat je doet is meestal niet genoeg om indruk te maken bij je doelgroep. Daarom is het belangrijk om een duidelijke waardepropositie te hebben.

Neem contact op

Wat is een propositie of waardepropositie? 

De betekenis van waardepropositie is de belofte die een merk of bedrijf maakt aan de klant. Het laat zien wat het voor de klant oplevert. Het is een combinatie van voordelen die je als bedrijf hebt. Ook kan het uitleggen welk probleem je voor de klant oplost. Een voorbeeld is: “Muziek voor iedereen”, van Spotify. Deze is kort, duidelijk en geeft een voordeel aan, dat ze echt voor íédereen muziek aanbieden. Een andere bekende propositie is van Interpolis, “Glashelder”. Voor een verzekeraar maakt deze propositie duidelijk wat er beloofd wordt, helderheid in communicatie en transparantie.  

Propositie marketing 

De propositie is een belangrijk onderdeel van een marketingstrategie van een bedrijf. Bedrijven met een duidelijke waardepropositie hebben een sterke positie in de markt. Het laat zien wat voor voordelen het merk biedt en waarom het uniek is ten opzichte van de concurrent. 

Samenwerken?

Klaar om samen het maximale uit jouw organisatie te halen? Neem contact met ons op! 

  • Samen online succes behalen
  • Ontvang vrijblijvend persoonlijk en professioneel advies
  • Meer dan 20 jaar online ervaring

 

Comaxx neemt je privacy serieus, dus we gebruiken jouw persoonsgegevens alleen voor administratieve doeleinden en om de producten en services te leveren die je bij ons opvraagt. Uitschrijven kan op elk gewenst moment. Zie hier het volledige cookie- en privacybeleid.

Wij realiseerden extra online groei voor: