Customer Journey 

De customer journey is de reis die jouw klant aflegt waarbij zij verschillende contactmomenten met jouw merk hebben. Met een klantreismodel weet jij welke stappen je prospects zetten voordat ze klant worden. Door je voor te bereiden op de vele touchpoints zorg jij dat de juiste content op het juiste moment gezien wordt. Deze inzichten leggen een basis voor een sterke content marketingstrategie

Meer weten over hoe je de juiste content moet inzetten door heel jouw customer journey?

Bij Comaxx brengen onze online marketeers alle contactmomenten van de klantreis in kaart. Bij iedere stap zetten we specifieke content in om contactmomenten te vergroten, awareness te creëren en conversie te optimaliseren. 

Customer journey touchpoints

1Awareness De eerste stap in het klanttraject is bewustwording. Dit is het moment waarop jouw doelgroep zich bewust wordt van zijn probleem of behoefte. Het is tijdens deze fase dat ze op zoek gaan naar een oplossing. Zorg ervoor dat jouw doelgroep zich bewust is van jouw product of dienst als potentiële oplossing. Je kunt dit doen door effectieve content in te zetten, zoals blogberichten, infographics en video’s om je prospects te informeren over hun probleem en jouw product of dienst als oplossing presenteren.
2Consideration Zodra jouw doelgroep zich bewust is van zijn probleem en op zoek is gegaan naar een oplossing, komt hij in de overwegingsfase. Dit is wanneer hij verschillende producten of diensten gaat vergelijken om het product of de dienst te vinden die het best aan zijn behoeften voldoet. Tijdens deze fase is het belangrijk om content te delen die de kenmerken en voordelen van jouw product of dienst onder de aandacht brengt. Je kunt dit doen door middel van case studies, testimonials en productdemo’s die illustreren hoe jouw product of dienst het probleem beter oplost dan de concurrentie.
3Decision De beslissingsfase is wanneer jouw doelgroep heeft besloten welk product of welke dienst ze gaan kopen. Op dit punt zijn ze op zoek naar zekerheid dat ze de juiste keuze maken. Dit is waar je hen een risicovrije manier moet bieden om jouw product of dienst uit te proberen, zoals een gratis proefperiode of geld-terug-garantie. Zet content in dat eventuele laatste bezwaren neutraliseren, denk aan FAQ’s, prijsinformatie, enzovoorts. Dit soort informatie is effectief bij het afnemen van twijfels bij jouw prospects.

Kom in contact met onze experts!

Toe aan een aangescherpte propositie? Of wil je from scratch een nieuwe propositie formuleren? We gaan graag samen om tafel om tot de kernwaarden van jouw merk te komen. Wij zijn er klaar voor om het meeste uit jouw bedrijf te halen. Neem contact met ons op via onderstaand formulier of via de live chat!

  • Meer dan 20 jaar ervaring

  • Award winning

  • Persoonlijk advies

Wij behaalden resultaten voor
  • ps food&lifestyle
  • dc klinieken
  • maxima mc

Of bereik ons via

Maandag tot en met vrijdag 08:30 – 17:30

lijn