Spotler: e-mail marketing voor elke organisatie

  • Melanie Vermeulen

Op zoek naar software wat nieuwsbrieven kan versturen, campagnes kan laten starten aan de hand van een trigger of waarmee je snel landingspagina’s in je eigen huisstijl kan creëren? Dit en nog veel meer kun je doen met de software van Spotler. Om gebruik te maken van Spotler, hoef je niet eens een ervaren online marketeer te zijn. Ook voor kleinere marketingteams is deze gebruiksvriendelijke software geschikt. In deze blog leggen we uit voor wie Spotler geschikt is en zetten we de belangrijkste functionaliteiten en informatie op een rijtje.

Voor wie is Spotler geschikt?

Zoals al benoemd werd, is de software van Spotler geschikt voor kleinere maar uiteraard ook grotere marketingteams. Omdat niet iedereen hetzelfde verwacht van de software, kun je kiezen uit verschillende pakketten die passen bij verschillende organisaties. Bij een webshop kan Spotler bijvoorbeeld ingezet worden voor meer traffic en omzet. Onderwijsinstellingen kunnen de juiste informatie overbrengen naar werknemers, scholieren en studenten. En B2B en B2C organisaties kunnen het inzetten om meer leads te genereren of om klanten te binden. Door het automatiseren van nieuwsbrieven en campagnes kun jij je e-mail marketing optimaliseren.

Computerscherm met Spotler

De belangrijkste functionaliteiten

  • Nieuwsbrieven maken: met een gebruiksvriendelijke drag en drop editor maak je snel en makkelijk mooie e-mail nieuwsbrieven.
  • Automatische campagnes: door verschillende triggers in te zetten (zoals verjaardagen, aankopen en nieuwsbriefaanmeldingen) kun je automatisch een e-mail versturen in je eigen huisstijl.
  • Landingspagina’s: met Spotler kun je snel een landingspagina creëren in eigen huisstijl.
  • Rapportages: om te zien hoe een campagne het heeft gedaan, heeft Spotler ook uitgebreide en overzichtelijke rapportages.
  • Koppelingen met veel systemen: Spotler is makkelijk te koppelen met vele bekende systemen zoals WordPress, Magento, WooCommerce en nog veel meer.

Spotler en AVG

In een eerdere blog werd de impact van de AVG op online marketeers al belicht. De AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming) is sinds 2018 actief. Omdat je als online marketeer met data werkt, en zeker bij e-mail marketing, zit je in elk geval goed bij Spotler. Een van de redenen hiervoor is dat Spotler data veilig in Europa opslaat. Ze maken gebruik van een eigen private cloud in Amsterdam. Daarnaast is Spotler ISO 27001 gecertificeerd. Dat is wereldwijd een gekwalificeerde norm op het gebied van de beveiliging van informatie. Concurrent Mailchimp heeft die certificering niet en voldoet niet aan de AVG omdat ze klantdata opslaan en verwerken buiten de EU.

AVG en Spotler

Overige informatie

Naast de vele voordelen die Spotler biedt voor organisaties en online marketeers, kan de software aanschaffen wat prijzig zijn voor wat kleinere organisaties. Ook is het op het begin een beetje uitzoeken hoe de software werkt, maar daar kan Spotler je heel goed bij helpen. Zo bieden ze een persoonlijke coach, een support team die telefonisch bereikbaar is en trainingen aan. Wil je naar aanleiding van deze blog zien hoe Spotler precies werkt en eruit ziet? Dan kun je via hun website vrijblijvend een online demonstratie inplannen.

Weet je niet hoe je e-mail marketing effectief inzet? Of maak je er nog helemaal geen gebruik van? Dan kun je contact opnemen met ons door het formulier in te vullen of om een berichtje te sturen via de Live Chat.

Samenwerken?

Klaar om samen het maximale uit jouw organisatie te halen? Neem contact met ons op! 

  • Samen online succes behalen
  • Ontvang vrijblijvend persoonlijk en professioneel advies
  • Meer dan 20 jaar online ervaring

 

Comaxx neemt je privacy serieus, dus we gebruiken jouw persoonsgegevens alleen voor administratieve doeleinden en om de producten en services te leveren die je bij ons opvraagt. Uitschrijven kan op elk gewenst moment. Zie hier het volledige cookie- en privacybeleid.

Wij realiseerden
extra online groei voor: