Digitale data en intelligence

Samen met jou creëert Comaxx inzichten in jouw (digitale) doelgroep. Hoe pakken we dat aan? Dat lees je op deze pagina.

Wat is digitale data & intelligence

Digitale data en intelligence richt zich op het inzichtelijk maken van digitale marketing kansen en bedreigingen. Dat wil zeggen dat met digitale data en intelligence bepaald wordt op welke onderwerpen de aandacht gericht moet worden, om ervoor te zorgen dat de resultaten van jouw digitale platform geoptimaliseerd worden.  

Stel je voor dat je display advertising inzet maar hier momenteel nog niet het gewenste resultaat mee behaald. Dan moet er goed gekeken worden waarmee de campagne kan worden verbeterd. Data geeft hier vaak antwoord op. Met data is duidelijk te zien is waar het mis gaat op een digitaal platform. Heeft dit te maken met het niet goed aansluiten op wensen en behoefte van de doelgroep? Dan is verder onderzoek naar de doelgroep noodzakelijk.                                          

Digitale data analyse en marketing intelligence worden vaak ingezet voordat overgegaan wordt tot het daadwerkelijk inzetten van marketingkanalen. Logisch, want als de digitale klantreis niet optimaal is, is de kans groot is dat doelstellingen met een digitaal platform niet worden behaald. Hoe beter een digitaal platform is geoptimaliseerd op basis van data en inzichten in de doelgroep, hoe hoger het conversieratio zal zijn.

Aanpak digitale data & intelligence

Comaxx heeft de kennis en kunde in huis om jou te helpen met digitale data & marketing intelligence vraagstukken. Wij duiken samen met jou in de digitale data en bekijken of alles wat belangrijk is wordt gemeten. Als dit niet het geval is zullen we hiermee starten om een zo compleet mogelijk beeld te krijgen van de digitale performance van jouw platform.  
 
Wanneer alle data wordt gecollecteerd is het belangrijk te onderzoeken of jouw communicatie aansluit bij de wensen en behoefte van de doelgroep. Op basis van de uitkomsten van dit onderzoek kunnen we ervoor zorgen dat informatie en communicatie maximaal op hen wordt afgestemd. Hierdoor stijgt de kans op conversie aanzienlijk.