Digitale data & analytics

Wij duiken in jouw digitale data. Zo weten we precies hoe jouw doelgroep zich online beweegt. Daarnaast zorgen wij ervoor dat je alles kunt meten. Want meten = weten! Hoe pakken we digital data & analytics aan? Dat lees je op deze pagina.

Wat is digitale data & analytics? 

Om jouw platform continu te kunnen blijven optimaliseren is het belangrijk het verkeer op jouw website te goed meten. Van welke kanalen zijn bezoekers afkomstig? Welke kosten heb je hiervoor gemaakt en hoe verhoudt dit zich tot de omzet?  Dit komt samen in digitale data & analytics.

Goede data collectie is een must. Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat alles wat je wilt weten wordt geregistreerd. Daarnaast is het aan te raden de data die je online verzamelt samen te voegen met ander informatie. Dit betekent dat je bijvoorbeeld website verkeer gaat combineren met daadwerkelijk verkoopdata. Op deze manier is goed te analyseren hoe succesvol een website of advertentiecampagne is. 
 
Het ontdekken van knelpunten in de klantreis wordt hierdoor eenvoudiger. Als te zien is dat er weinig op een bepaalde advertentie wordt geklikt, kunnen we achterhalen hoe dat komt. Daarnaast kan het voorkomen dat bezoekers wel artikelen in de digitale winkelwagen stoppen, maar ze uiteindelijk niet kopen. Door de data goed te analyseren kan worden overgegaan tot het oplossen van deze knelpunten. Zonder data kom je er niet (snel) achter waar in de klantreis er knelpunten zitten. 

Aanpak digitale data & analytics

Om ervoor te zorgen dat we goede data analyses kunnen maken gaan we eerst onderzoeken of jouw data collectie op orde is en of alles wordt gemeten. Vragen die we gaan beantwoorden zijn: 

  • Welke data wordt er gecollecteerd? 
  • Waar wordt de data opgeslagen? 
  • Is de opgeslagen data met elkaar te verbinden? 
  • Welke data ontbreekt nog? 

Door de bovenstaande vragen te beantwoorden krijgen we een goed beeld van jouw data collectie en data connecties. We gaan samen met jou aan de slag om ervoor te zorgen dat we de juiste data gaan verzamelen en zorgen ervoor dat data met elkaar verbonden kan worden. Hierdoor kunnen we goede analyses maken om de digitale klantreis te optimaliseren.

De volgende stap is de optimalisatie van de klantreis. Dit doen we door middel van conversie optimalisatie (Conversion Rate Optimization (CRO).  We halen met CRO alle knelpunten uit de digitale klantreis van jouw doelgroep en zorgen hierdoor dat jouw digitale doelen worden behaald.