Conversion Rate Optimization (CRO)

Wij duiken in jouw digitale klantreis. We weten wat de wensen en behoeften van jouw doelgroep zijn en zorgen dat alle knelpunten op je digitale platform worden weggenomen. Hoe pakken we dit aan? Dat lees je op deze pagina.

Wat is conversie optimalisatie (CRO)?

CRO staat voor Conversion Rate Optimization, oftewel het optimaliseren van het conversieratio. Het sturen van verkeer richting een digital platform is slechts één onderdeel van de digitale klantreis. Op het moment dat verkeer op een digitaal platform landt en vervolgens meteen weer weg gaat, heeft het geen zin om überhaupt verkeer richting dit platform te sturen.  

Zie het als een fysieke winkel waar je laptops kunt kopen, maar waarbij de verkoopmedewerkers geen antwoord kunnen geven op jouw vragen. Deze winkel zal je waarschijnlijk snel weer verlaten om vervolgens op zoek te gaan naar een winkel met gekwalificeerde, professionele medewerkers die al jouw vragen wel kunnen beantwoorden. Hier komt Conversion Rate Optimization kijken.
 
Conversie optimalisatie gaat om het zo prettig mogelijk maken van de digitale klantreis, zodat jij met jouw digitale platform de beste resultaten behaalt. Elk platform heeft namelijk één doel, of dit nou online verkoop is via een webshop of informatievoorziening. Als dit doel niet of nauwelijks wordt bereikt is het bestaansrecht van het digitale platform minimaal.

Aanpak conversie optimalisatie

Wanneer je jouw digitale doelen niet bereikt dan is het mogelijk dat dit ligt aan een suboptimale klantreis. Op het moment dat een bezoeker zich niet geholpen voelt op jouw digitale platform is de kans groot dat deze bezoeker jouw website, webshop of app weer verlaat. Comaxx zorgt ervoor dat knelpunten op jouw platform weggenomen worden zodat bezoekers:  

  • Informatie gemakkelijk kunnen vinden 
  • Informatie zeer duidelijk vinden 
  • Snel overtuigd zijn van producten, diensten of informatie 
  • Zo snel mogelijk overgaan tot aankoop of een lead worden 
  • Positieve reviews achterlaten over jouw organisatie 
  • Berichten van jouw organisatie delen en leuk vinden op social media 
  • Terugkeren naar jouw digitale platform en ambassadeurs worden van jouw organisatie

Comaxx krijgt het bovenstaande voor elkaar door gebruik te maken van jarenlange kennis op het gebied van conversie optimalisatie en de inzet van de juiste tools en onderzoeksmethoden. Zo kunnen we continu (A/B) testen wat wel en niet goed werkt op jouw platform. Wij passen de klantreis continu aan op basis van data analyses zodat de klantreis optimaal blijft. 
 
Ook betrekken we je doelgroep bij jouw digitale platform. Door middel van gebruikerstesten achterhalen we op een kwalitatieve manier hoe gebruikersvriendelijk jouw website is. Knelpunten worden tijdens het gebruikersonderzoek opgespoord. Vervolgens adviseren wij je hoe je dit kunt oplossen. Ook hierdoor wordt de conversie doorgaans sterk verbeterd.